The Washington Post published a story late last month about Pfizer and drug pricing that was based on a false press release produced by an unknown person or group. That story has been retracted.

According to The Post, the false press release “was circulated using an email address that appeared to belong to a real Pfizer spokesman, but used the domain pfizerinternational.com, a fake website that closely mimics Pfizer’s. That website, which also hosted the press release, has since been taken down. A Post reporter called the false phone number provided for the spokesman before the story was published and heard a message saying the company would not be answering questions about the press release and left a voicemail.

“Pfizer spokesman Andrew Topen said that the company is investigating who is behind the fake website. Ownership details for the site are hidden in publicly available databases.”

Leave a Reply

Your email address will not be published.